မဂၤလာပါခင္ဗ်ား …….ကြ်န္ေတာ့္ ဆိုက္ဒ္ကို ေယာင္ရမ္းျပီးဝင္ေရာက္ၾကည့္ရႈမိေသာ သူမ်ားအတြက္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာက်န္းမာခ်မ္းသာျပီး လိုရာဆႏၵျပည့္စံုႏုိင္ၾကပါေစလို့ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းေပးလုိက္ပါတယ္။ ဤဆိုက္ဒ္တြင္ ပအိုဝ္းလူမ်ဳိးအေၾကာင္းကိုစိတ္ဝင္စားသူမ်ား၊ပအိုဝ္းလူမ်ိဳးကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုိးေသာသူမ်ားအတြက္ ပအိုဝ္းလူမ်ိဳး၏ သမိုင္းေၾကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမွႈထံုးစံ၊ ဘာသာစကားေျပာဆိုမႈ၊ ပြဲေတာ္မ်ား၊ အစားအစာမ်ားႏွင့္ အျခားဗဟုတုတမ်ားကို တတ္ႏူိ္င္သေရြ႕တင္ျပေပးသြားမည္ျဖစ္ပါတယ္။
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Sunday, November 24, 2013

ျဖားဗြာ- ဦးလွေဖ အတၳဳပၸတၱိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္



ေမြးဖြားရာဇာတိ -
ပအိုဝ္းအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ျဖားဗြာ-ဦးလွေဖသည္ သထြံဳခရုိင္၊ ဘီးလင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေညာင္ပလႅင္ရပ္ သံပရာပင္ဆိပ္ရြာတြင္ ေကာဇာ သကၠရာဇ္ (၁၂၇၁) ခုႏွစ္၊ တန္းခူးလဆုတ္ ()ရက္၊ ခရာဇ္ သကၠရာဇ္ (၁၉၁၀)ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၂၆) ရက္ေန႔တြင္ အဖ-ဖာျဖားဒြန္း၊အမိ-မြိဳးနန္းသီး လယ္သမား မိသားစု မွ ဖြားျမင္ လာသူျဖစ္သည္။
ညီအစ္ကို- ေမာင္ႏွမမ်ားမွာ-
အစ္မ- နင္းစိန္ခင္၊ အစ္ကို- ျဖားလြန္းေမာင္ တို႔ျဖစ္သည္။
အိမ္ေထာင္ဆက္မ်ားမွာ-
ပထမ အိမ္ေထာင္- နင္းဖြားခင္ (သထြံဳၿမိဳ႕နယ္ ေတာင္ၾကားရြာ) ဒုတိယ အိမ္ေထာင္-နင္းမြိဳးလြန္ (မဲနယ္ေတာင္ လံုးဟီးရြာ) တတိယ အိမ္ေထာင္- နင္မြိဳးဟံုဗဲ့ (မဲနယ္ေတာင္ ေစာကၠဆ်ား ရြာ) တို႔ျဖစ္သည္။
သားသမီးမ်ားမွာ-
နင္းေအးၾကည္ (ယခုရန္ကုန္) ခြန္ေဖသန္း(က်ဆံုး) ခြန္တေမာင္(က်ဆံုး) ခြန္ဖိုးတုတ္၊ ခြန္ဖိုးသိန္း() ခြန္စံလြင္(P.N.O) နင္းမီးဒြီး တို႔ျဖစ္ၾကသည္။
ပညာသင္ယူခ်ိန္-
ခရစ္သကၠရာဇ္ (၁၉၁၆) ခုႏွစ္မွ (၁၉၂၁) ခုႏွစ္ အခ်ိန္ထိ ေညာင္ပလႅင္ရပ္တြင္ ပညာသင္ယူၿပီး သကၠရာဇ္ (၁၉၂၁) ခုႏွစ္အခ်ိန္တြင္သထံုရွိေအဗြီအဆင့္ျမင့္ေက်ာင္းတြင္တြင္ ထပ္ဆင့္ ပညာသင္ယူခဲ့ ေလသည္။ (၁၉၂၄) မွ (၁၉၂၇) ခုႏွစ္တြင္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕စိန္ပဲထရစ္” “St Ptrik” မွ အဆင့္ျမင့္ေက်ာင္း တြင္ ပညာသင္ယူခဲ့ေလသည္။ (၁၉၃၂) ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္၌ဘီအက္စ္စီ ဂုဏ္ထူး”(BSc,BL) ဘြဲ႕ကိုရယူၿပီး (၁၉၃၆)ခုႏွစ္၊ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ လန္ဒန္ တကၠသိုလ္တြင္ ဥပေဒ ပါရဂူဘြဲ႔(B.L)ကိုဆြတ္ခူး ရယူခ ဲ့ သည္။ပအိုဝ္းအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ျဖားဗြာဦးလွေဖသည္(B.Sc,BL) ဘြဲ႕ႏွစ္မ်ိဳးကိုဆြတ္ခူးရရွိခဲ့သူျဖစ္သည္။
အဂၤလိပ္ေခတ္ တုိင္းျပည္တာဝန္ထမ္းေဆာင္မႈ
သကၠရာဇ္ (၁၉၃၆) ခုႏွစ္တြင္ တကၠသိုလ္ဘြဲ႕မ်ားရရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ အဂၤလိပ္အစိုးရလုပ္ေဆာင္သည့္ မဲေရြးခ်ယ္ပြဲတြင္ သထံုမွစ၍ မဲဆႏၵေရြးခ်ယ္ခံရၿပီး
ဥပေဒလြတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္လာသည္ (၁၉၃၇) ခုႏွစ  တြင္အဂၤလိပ္အစိုးရကဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာေဒါက္တာဘေမာ္ ဦးေဆာင္သည့္ ပါလီမန္တြင္ ဒုတိယလြတ္ေတာ္   ဥကၠဌျဖစ္လာသည္။ (၁၉၃၈)ခုႏွစ္ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္တြင္ ဆာစံစီဖိုးဆရာေရႊဘ၊ ျဖားဗြာလွေဖ၊ ဆစ္ဒ္နီလူနီ   ေစာေသာတို႔ႏွင့္ေရွ႕လုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္မ်ိဳးႏြယ္စုျဖစ္ေသာကရင္ႏြယ္မ်ားထံေရဒီယိုျဖင့္ အသံလြင့္ရာတြင္ေခတ္ မီမီ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္ မ်ားအက်ိဳး ဆက္ရရွိေရး ရဲစြမ္း သတၱိ မ်ားရွိေရးကရင္လူမ်ိဳးႏြယ္စု မ်ားတိုင္ပင္ ညီညြတ္ ေရးအတြက္ သာမက အျခား ေသာ လူမ်ိဳးစုမ်ား အတူတူ တိုးျမင့္ေစရန္တာဝန္မ်ား ကိုေဖာ္ေဆာင္ၿပီးလက္မွတ္ေရးထိုးၾကသည္။ (၁၉၄၉) ႏွစ္တြင္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာ ကရင္အဖြဲ႕ အစည္း အတြင္းတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာမ်ားျဖင့္ၾကၿပီး အျခား ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူမ်ိဳးစုအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ႏွင့္ေသြးႏွီးခ်စ္ခင္မႈကို ရရွိေစခဲ့သည္။ တနသၤာရီတုိင္းတြင္ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေသာ အစိုးရဝန္ႀကီးေဟာင္းေစာဖိုးခ်စ္၊ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌေဟာင္းျဖားဗြာလွေဖႏွင့္ ကရင္အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာ  င္မ်ားမွာ အထင္ရွားဆံုးျဖစ္ၾကသည္။ ျဖားဗြာဦးလွေဖသည္ ေဒါက္တာဘေမာ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ ႏုတို႔ဦးေဆာင္၍ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေသာဗမာ့ထြက္ရပ္ဂိုဏ္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႕က်င္ေတာ္လွန္ေရးတပ္ေပါင္းစုတြင္လည္း ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေလသည္။ (၁၉၃၉) ခုႏွစ္မွ (၁၉၄၂) ခုႏွစ္တြင္ ျပည္သူ႕ လႊတ္ ေတာ္ အတြင္း ဝန္ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ဂ်ပန္ေခတ္ တိုင္းျပည္တာဝန္ထမ္းေဆာင္မႈ
(၁၉၄၂)ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလတြင္ ဂ်ပန္္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံကို သိမ္းယူၿပီး (၁၉၄၂) ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ()ရက္ေန႔တြင္   ဂ်ပ န္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဂ်င္နရယ္အီဒါးသည္ ဗဟိုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအစီအစဥ္အတြက္ ေဒါက္တာဘေမာင္၊ ဦးဘေဖ၊ ေဒါက္တာသိန္းေမာင္၊ သခင္ျမ၊ ဗႏၶဳလဦးစိန္၊ သခင္ႏု၊ သခင္ထြန္းအုတ္၊ သခင္ဘစိန္၊ ျဖားဗြာလွေဖ၊ ဦးဘသိန္း၊ ဦးထြန္းေအာင္၊ သခင္သန္းထြန္း၊ ဦးဘဝင္းတို႔ကို ေခၚယူစည္းေဝးခဲ့ၾကသည္။
(၁၉၄၂) ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ()ရက္ေန႕ ဂ်င္နရယ္အီဒါး ဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာ ယာယီအစိုးရတြင္ ေဒါက္တာဘေမာ္ (ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္) ေဒါက္တာသိန္းေမာင္ (ဘ႑ာေရးဝန္းႀကီး)၊သခင္ထြန္းအုတ္ (သစ္ေတာေရးဝန္ႀကီး) သခင္ဘစိန္(လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး) သခင္သန္းထြန္း(စိုက္ပ်ိဳးေရးဝန္ႀကီး) ဦးဘဝင္း(ပညာေရး  ္ႀကီး) ဦးထြန္းေအာင္ (တရားေရးဝန္ႀကီး) ျဖားဗြာဦးလွေဖ(ေရာင္းဝယ္ေရးႏွင့္စက္မႈလက္မႈ ဌာနဝန္ႀ ကီး) ဗႏၶဳလဦးစိန္ (ေျမယာအိမ္ဝိုင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီး) တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ လြတ္လပ္ေရးရရွိရန္အတြက္ သကၠရာဇ္ (၁၉၄၃)ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၁၇)ရက္ေန႕တြင္ ယာယီအစိုးရျဖစ္ေသာ ေဒါက္တာဘေမာ္၊ သခင္ျမ၊ ေဒါက္တာသိန္းေမာင္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဦးေက်ာ္စိန္၊ ျဖားဗြာလွေဖ၊ ဗိုလ္ရန္ႏိုင္ႏွင့္ ဦးတင္ေရႊတို႔သည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတိုဂ်ိဳၿမိဳ႕သြားေရာက္ခဲ့ၾကေလသည္။ အထက္ပါပုဂၢိဳလ္တို႔မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရရွိ ရန္ အတြက္ ဂ်ပန္အစိုးရႏွင့္ သြားေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ (၁၉၄၃)ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ () ရက္ ေန႕တြင္ ဂ်ပန္အစိုးရလြတ္လပ္ေရးေပးၿပီးေနာက္ ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာအစိုးရအဖြဲ႕မွာ ေဒါက္တာဘ ေမာ္(ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္) သခင္ျမ(ဒုဝန္ႀကီးခ်ဳပ္) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း (ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးခ်ဳပ္) ေဒါက္တာသိန္းေမာင္ (ဘ႑ေရးဝန္းႀကီး) သခင္ႏု (ႏိုင္ငံျခားေရးရာဝန္ႀကီး) ဦးဘဝင္း(အတြင္းဝန္ႀကီး) ဦးစိန္(တိုးတက္ေရးႏွင့္ စည္းရံုးေရးဝန္ႀကီး) သခင္ေလးေမာင္( လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး) ဦးေအး(အခြန္ေတာ္ဝန္ႀကီး) ျဖားဗြာလွေဖ (သစ္ေတာႏွင့္သတၱဳေရးဝန္ႀကီး) ဦးလွမင္း (ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးဝန္ႀကီး) တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ ျဖားဗြာဦးလွေဖသည္ ဂ်ပန္ေခတ္ ဝန္ႀကီးတာဝန္မ်ား ထမ္းေဆာင္ လာ သည္ သာမက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသြားေရာက္စဥ္ ဂ်ပန္ဘုရင္ႏွင့္ေတြ႔ဆံုခဲ့သေသာ ဗမာျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအစိုးရအဖြဲ႔သည္(၁၉၄၂) ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၂၀)ရက္ေန႕တြင္အေရွ႕ေတာင္အာရွလူငယ္     အစည္း  အရံုးကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။ (၁၉၄၅)ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ(၂၂) ရက္ေန႕ည ()နာရီအခ်ိန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကုတ္ကင္း လမ္းႏွင့္ ရြတၱလမ္းအေရွ႕ပိုင္းစစ္ရဲျခံဝုိင္းအတြင္းတြင္ရွိေသာ ဂ်ပန္တို႕သည္ေဒါက္တာဘေမာ္၊ ဦးထြန္း ေအာင္၊ ဗႏၶဳလဦးစိန္၊ ျဖားဗြာလွေဖ၊ သခင္လြန္းေဘာ္၊ သခင္ျမ၊ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း၊ ဦးလွေမာင္၊   ေဒါက္တာဘဟန္၊ ဦးရန္ႏိုင္တို႔ကိုေခၚေဆာင္၍ ေမာ္လၿမိဳင္မုဒံု သံျဖဴဖရပ္ဖက္တို႔ ဆုတ္ျပန္ခဲ့ၾကသည္။
စည္းရံုးေရးျဖားဗြာလွေဖ
(၁၉၄၆) ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၂၀) ရက္ေန႔မွ (၂၈)ရက္ေန႔အထိ ရွမ္းျပည္နယ္လက္မႈပညာျပပြဲျဖစ္ေသာ ပထမ ပင္ လံုညီလာခံသည္ဖဆပလအရာရွိ ဦးဘေအး၊ သခင္ႏု၊ မ်ိဳးခ်စ္ ပါတီသား-ဂဠဳန္ဦးေစာ၊ မိတိၳလာဦးဘရင္၊ ျပည္နယ္ႀကီး/ငယ္မွ ရွမ္းေစာ္ဘြားမ်ားခ်င္ဒူးဝါး အပါအဝင္ျဖားဗြာဦးလွေဖသည္လည္း  ယင္း ညီာခံ  ကိုတက္ေရာက္ခဲ့သည္။ရွမ္းျပည္လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႕ရလဖအဖြဲ႕ဝင္ျဖစ္ေသာ ျဖားဗြာ ဦးျဖဴ၊ ထြက္နႏၱာဟိန္၊ ဗိုလ္ဟိန္ေမာင္တို႔ပါ ပထမ ပင္လံုညီလာခံႀကီးကို တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး အျပန္တြင္ မ်ိဳးခ်စ္ ေခါင္းေဆာင္ ဆီဆိုင္ၿမိဳ႕နယ္ စဝ္ခြန္ၾကည္ႏွင့္ ေပါင္းစပ္ခဲ့သည္။ (၁၃၀၈)ခု ဝါဆိုလဆန္း()ရက္ သကၠရာဇ္ (၁၉၄၆) ဇြန္လ(၃၀)ရက္ေန႔တြင္ ျဖားဦးခဲ၊ ျဖားဗြာလွေဖ၊ ျဖားဘိုမွ်င္ ၊ျဖားျပဴး တို႔ဦး ေဆာင္၍ ပအိုဝ္းေတာင္သူအမ်ိဳးသားမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီးကိုသထံုၿမိဳ႕ ေညာင္ဝိုင္းဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ပအိုဝ္း အမ်ိဳး သား အဖြဲအျဖစ္ဖြဲ႕စညးႏိုင္ခဲ့သည္။ သကၠရာဇ္(၁၃၀၈)ခု တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ ()ရက္၊စေနေန႔တြင္  ပထမဆံုးတစ္ႀကိမ္ ပအိုဝ္းအမ်ိဳးသားညီလာခံႀကီးကိုသထံုၿမိဳ႕နယ္ၾကယ္တာယာရုပ္ရွင္ရံုတြင္က်င္းပခဲ့သည္။
ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားမွာ-
ပအိုဝ္းအမ်ိဳးသားမ်ားဘုန္းတန္ခုိးႀကီးမားရန္၊ ၂။ ပအိုဝ္းအမ်ိဳးသားမ်ားေယာက္တိုင္း မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ရွင္သန္ထက္ျမတ္ေရးတို႔ျဖစ္သည္။
ပအိုဝ္းေတာင္သူအမ်ိဳးသားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ လႈပ္ရွားမႈနယ္ေျမမ်ားမွာ သထံုခရိုင္ေကာ့ကရိတ္၊ ဘားအံ၊ ေတာင္ငူ၊ ဇရပ္ႀကီး၊ ထန္းတပင္၊ သိုဒ္ဦးၿမိဳ႕အိမ္ေျမ(၄၀)မ်ားစသည့္ နယ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ (၁၉၄၇)ခုႏွစ္၊ ေဖေဖၚဝါရီလ()ရက္ ကရင္အဖြဲ႕အစည္း (KCOBKNA)  ေဒါကလူႏွင့္ (KYO) စေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ဖ်က္သိမ္းၿပီး (KNU)ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအရံုးကို ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။  ဥကၠဌေစာစံဖိုးတင္ျဖစ္ၿပီး                 ဒု-ဥကၠဌမွာျဖားဗြာလွေဖႏွင့္အဖြဲ႕ဝင္(၁၇)ဦးျဖစ္သည္။ ျဖားဗြာဦလွေဖသည္ ပအိုဝ္းေတာငသူ အမ်ိဳးသား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္တြင္ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ္လည္း ကရင္အဖြဲ႕အစည္း(KNU)တြင္ ဒု-ဥကၠဌ အျဖစ္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ အသစ္တစ္ခါလည္ျပန္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီးေနာက္ကရင္ညီလာခံတြင္ ပိုဒ္() အရ ေစာဘဦးႀကီး၊ ေစာစံဖိုးတင္၊ ျဖားဗြာလွေဖ ႏွင့္ ဆရာသာထို တို႔ပါဝင္ေသာ အရာရွိအဖြဲ႕သည္ ဘိလပ္ပါလီမန္အဖြဲ႕အရာရွိမစၥတာေအဗိေဗာစ့္တို႔ စုေဝးမႈမ်ားရွိခဲ့ၾကသည္။ ပအိုဝ္းေတာင္သူအမ်ိဳးသားမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဦးေဆာင္သူျဖားဗြာလွေဖ၊ ျဖားဦးခဲ၊ျဖားဦးစံေရႊ၊ ျဖားျပဴးတို႔ဦးေဆာင္ၿပီး (၁၉၄၈)ခုႏွစ သထံုၿမိဳ႕ ေမာ္ေက်ာ့္ရပ္ ေရေက်ာ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ဆႏၵျပပြဲက်င္းပရာပအုိ၀္းတိုင္းရင္းသား တစ္ေသာင္း ေက်ာ္ တုိ႔ကိုယ္တုိင္တက္ေရာက္ အားေပးခဲ့သည္။ ဆႏၵျပပြဲတြင္ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ ျဖားဗြာလွေဖ၊ ဦးခဲ ႏွင့္ ဦးျပဴ တို႔ကမိန္ခြန္း မ်ားေျပာၾကားၾကၿပီး ေအာက္ပါအခ်က္ႀကီး ႏွစ္ခ်က္ကို ေတာင္းဆိုႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။
၁။  ပအိုဝ္းေတာင္သူဟုေခၚဆိုျခင္းမျပဳရ။ ပအိုဝ္းကိုပအိုဝ္းလူမ်ိဳးဟုေခၚရမည္။ ၂။    ပအိုဝ္းတိုင္းရင္သား အတြက္ တပ္ရင္းႏွစ္ရင္း ဖြဲ႕စည္းေပးရန္ တို႔ျဖစ္သည္။
ပင္လံုညီလာခံ ႏွင့္ ျဖားဗြာလွေဖ
ကမာၻ႔သမိုင္းတြင္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလ်က္ရွိေသာ (၁၉၄၇) ခုႏွစ္၊  ေဖေဖာ္ဝါရီလ(၁၂)ရက္ေန႔    ပင္လံုစာခ်ဳပ္လက္မွတ္ေရးထိုးရာတြင္ ကရင္ကိုယ္စာလွယ္အေနျဖင့္ ျဖားဗြာလွေဖကတက္ေရာက္ေလ့လာ ခဲ့့သည္။ (၁၉၄၇) ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ (၁၂) ရက္ေန႔ည ေတာင္ပိုင္းေစာ္ဘြားစဝ္ခြန္ပန္းစိန္ ဧည့္ခံေသာ ညေနစာစာပြဲတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း မစၥတာေဘာ္ထြမ္မေလ(အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး ဘိလပ္ပါလီမန္ပုဂၢိဳလ္ ႀကီး ဆာမားဒူးဝါးဆင္ဝါး)ေနာင္၊ ရခုိင္၊ ဦးဝမ္ကိုေဟာ၊ ခ်င္း၊ ေညာင္ေရႊေစာ္ဘြားစဝ္ေရႊသိုက္ႏွင့္ျဖားဗြာဦးလွေဖ သည္ ၾကြေရာက္မိန္႔ခြန္းေျပာသူမ်ားျဖစ္သည္။ ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ ဦးေဖခင္(အၿငိမ္းစား သံအမတ္ ႏွင့္ ႏိုင္ငံဂုဏ္ရည္ပထမအဆင့္) သည္ ျဖားဗြာဦးလွေဖအေပၚသံုးသပ္ခ်က္မွာဦးလွေဖသည္ ႏိုင္ငံေရး အေတြ႕ အႀကံဳမ်ားျပားသည္ အျမင္က်ယ္ၿပီး အသိတရားရွိသည့္ပုဂိၢဳလ္ႀကီး တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ သူသည္ ဒုတိယ ကမာၻစစ္မျဖစ္မွီ လြတ္ေတာ္ရဲ႕ ဥကၠဌ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ညီလာခံတက္ေရာက္ရာတြင္လည္း ရိုးရိုးတက္ေရာက္ လာျခင္းမဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရးတက္ကစားတဲ့အေၾကာင္း ဦးလွေဖသည္ ရွမ္း၊ ရခုိင္၊ ခ်င္း၊ ကရင္၊ ကရင္နီတို႔ပါ ေသာ ဖက္ဒရယ္တိုင္းျပည္တည္ေထာင္ႏိုင္ရန္အၿမဲတမ္းႀကိဳးပမ္းေနသူျဖစ္ေၾကာင္းေဝဖန္သံုးသပ္ေလသည္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အႀကီးအကဲ
(၁၉၄၈) ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၃၁) ရက္ေန႔တြင္ ကရင္ဆန္႕က္ေရးသမားတို႔သည္ သထံုခရိုင္ တစ္ခု လံုကိုသိမ္းယူၿပီး သထံုၿမိဳ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မွာ ျဖားဗြာဦလွေဖ ဦးေဆာင္၍ ေအာက္ပါအတိုင္း ဖြဲ႕စည္း ခဲ့ သည္-
၁။ ျဖားဗြာလွေဖ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအႀကီးအကဲ
၂။ ေစာအုန္းေဖညြန္႔ တဲြဖက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အႀကီးအကဲ
၃။ ေစာေရႊဒုန္း ျပည္နယ္ေရးအႀကီးအကဲအဖြဲ႔ဝင္ (၁၆) ဦးအျဖစ္ ဖြဲ႔စည္း၍ သထံုခရုိင္ႏွင့္ ယခင္ဘားအံနယ္ လိႈင္းဘြဲ႔ေကာ့ကရိတ္နယ္မ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေလသည္။
(၁၉၄၉) ခုႏွစ္ အေစာပိုင္း ကရင္ေခါင္းေဆာင္ ေစာဘဦးႀကီး၊ ဦးလွေဖ၊ ကာနယ္အက္စသိန္း ႏွင့္ ကခ်င္ေခါင္းေဆာင္ေနာ္ဆိုင္းတို႔လြယ္ေကာ္ၿမိဳ႕တြင္(၁၉၄၉)ခုႏွစ္၊ဇူလိုင္လ၌ယခုေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕အားသိမ္း ပိုက္ ရန္တိုင္ပင္ၾကသည္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ကိုသိမ္းပိုက္ရာတြင္ကရင္တပ္မွ ကာနယ္အက္စသိန္း၊ကခ်င္တပ္ မွ ေနာ္ဆိုင္း၊ ပအိုဝ္းတပ္မွ ခြန္ပန္းေမာင္(ဇရပ္ႀကီး) တို႔ပါဝင္ၾကသည္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕သိမ္းပိုက္ၿပီး () ရက္ အၾကာတြင္ ေနာ္ဆိုင္းဦးေဆာင္ေသာ ကခ်င္တပ္မ်ားသည္ ေနာင္ခ်ိဳၿမိဳ႕မွတဆင့္ ကခ်င္ျပည္သို႔ ဆုတ္ျပန္ သြားသည္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕အား စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပံုစံျဖစ္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေကာ္မတီဝင္မ်ားမွာ-
၁။ ျဖားဗြာဦးလွေဖ                  အုပ္ခ်ဴပ္ေရးမႈး
၂။ ျဖားဝိဒါ                          အဖြဲ႔ဝင္
၃။ ကာနယ္အက္စသိန္း           အဖြဲ႔ဝင္
၄။ ေမဂ်ာအာရစ္မဲင္း               အဖြဲ႔ဝင္
၅။ ဗိုလ္ႀကီးေမာင္ေလး             အဖြဲ႔ဝင္ တို႔ျဖစ္ၾကသည္။
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕သိမ္းပိုက္ၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ ၿမိဳ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ယူအဲမ္ပီ တပ္ဗိုလ္ဂ်မာဒါ ခ်န္ဇံု (ဟုိပံုးၿမိဳ႕အေရွ႕ေျမာက္ဖက္ေက်ာက္တန္းရြာ)၊ဂ်မဒါ၊လွေဖငယ္၊ လူစြမ္းေကာင္းပ်ာဒြီးအဖြဲ႕၊ခြန္စိန္ (ဆီဆိုင္) ဗိုလ္ဟိန္ေမာင္(ဖာမြန္း) ဟိန္းသွ်င္းေငြ(ေက်ာက္တန္း)တို႔သည္ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ဦးဖုိးခင္အိမ္တြင္ပေဒသရာဇ္ စနစ္ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ၾကရန္ စုေဝးတိုင္ပင္သေဘာတူဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ပေဒသရာဇ္စနစ္ဆန္႔က်င္ ေရး သမားမ်ား ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ကိုသိမ္းယူၿပီး ()လအၾကာတြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာအစိုးရတပ္မွ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ အားျပန္လည္တိုက္ခုိက္သျဖင့္ ျဖားဗြာဦလွေဖ၊ ဗိုလ္မွဴးအက္စသိန္း၊ ဂ်မဒါ ခ်န္ဇံု၊ ဂ်မဒါလွေဖငယ္၊ လူစြမ္း ေကာင္းပ်ာဒြီးအဖြဲ႔၊ ခြန္စိန္(ဆီဆိုင္) ဗိုလ္ဟိန္ေမာင္(ဖာမြန္း)၊ဟိန္းသွ်င္းေငြ (ေက်ာင္တန္း) တို႔ပါဝင္ေသာ တပ္ဖြဲ႔မ်ားသည္ ေတာင္ႀကီးေတာင္ဖက္ေနာင္ပါလံ၊ ထီဟန္ေဆြးသို႔ ဆုတ္ခြာသြားခဲ့ၿပီး ေနာင္ပါလံအား မီးရႈိ႕ ဖ်က္ဆီးခဲ့သည္။ အေရွ႕ေတာင္ဖက္သို႔ ခရီးထြက္စဥ္ဆီဆိုင္ၿမိဳ႕အနီးစခန္းခ်ေနခ်ိန္တြင္ျဖားဗြာဦးလွေဖသည္ ကရင္ဥကၠဌေစာဘဦးႀကီးႏွင့္ဗိုလ္ႀကီးဟယ္ဒီထံသို႔ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းပေဒသရာဇ္စနစ္ဆန္႔က်င္တိုက္ဖ်က္ေရးအတြက္(ေကအဲန္ယူ)အဖြဲ႔မွဦးလွေဖ ႏႈတ္ထြက္လိုေၾကာင္းအေၾကာင္းၾကားခဲ့သည္။ ဥကၠဌေစာဘဦးႀကီး မွႏႈတ္ထြက္ခြင့္ျပဳၿပီးေနာက္ပိုင္း ေမာ္လၿမိဳင္ႏွင့္ရန္ကုန္ဘဏ္တြင္သူ၏ကိုယ္ပုိင္ေငြ(၁၅)သိန္းထုတ္ယူသည္။ ၿပီးလွ်င္ယင္းေငြႏွင့္စစ္လက္နက္မ်ားဝယ္ယူတပ္ဆင္သည္။ကာနယ္အက္စသိန္းႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေရႊဆိုင္း(ယခု တပ္မဟာ ေကအဲန္ယူ)ထံဆက္သြယ္ဝယ္ယူသည္။ လက္နက္ခဲယမ္းမီးေက်ာက္ (၁၅)သိန္းဘိုး ဝယ္ယူ ရာတြင္ တပ္ခြဲ()ခြဲအတြက္ ရရံုသာမက ဗိုလ္မွဴးအက္စသိန္းအဖြဲ႔လက္နက္အခ်ိဳ႕မ်ားကူညီေပးခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္(၁၉၄၉)ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ (၁၁)ေန႔တြင္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေသာ ပအိုဝ္းအမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔ (ပအလဖ)သည္ ပေဒသရာဇ္စနစ္ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ရန္အတြက္ အင္အားႀကီးမားခဲ့သည္။ ျဖားတန္ ေက်ာင္တိယံု၊ ျဖားတန္ေကာင္ခယ္း၊ ျဖားတန္ေက်ာင္ဝါးရ၊ ျဖားတန္ေကာင္ၿပဲဳင္၊ ျဖားတန္ေက်ာင္ဘုတ္၊ ျဖားတန္နားဆီေဆာက္၊ ျဖားတန္ကုႏၷ၊ ျဖားတန္နမ္းၾသ၊ ဆရာေတာ္ဦးေနမိ(ေနာင္ဟဲင္းႀကီး)၊ဦးေအာင္သာ (ေနာင္ကာ) ဗိုလ္ဟိန္ေမာင္(ဖာမြန္း) နႏၱဟိန္(စေငါ) ဟိန္သ်င္းေငြ(ေက်ာက္တန္းဟိုပံုး) ျဖားဗြာ ဦးလွေဖ (ဝန္ႀကီးလွေဖ) ဗိုလ္ခ်န္ဇံု(ဂ်မဒါ ခ်န္ဇံု) ဗိုလ္လွေဖငယ္(ဂ်မဒါလွေဖငယ္) တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးပိုင္း တြင္ ျဖားဗြာလွေဖ တာဝန္ယူၿပီး စစ္ေရးဖက္တြင္ ဗိုလ္ခ်န္ဇံုမွာ တာဝန္ယူေပးသည္။
ေတာင္ညိဳစခန္းေၾကညာခ်က္
(၁၉၅၅)ခုႏွစ္၊ႏိုဝင္ဘာလတြင္ ဆရာေတာ္ဦးေနမိ၊ ျဖားဗြာဦးလွေဖႏွင့္ ေမြးစားသားဆရာ ခင္ေမာင္ (ယခုဦးဇင္းႀကီးမူလမင္းကြန္းေက်ာင္းတုိက္) စဝ္စံထြန္းေစ်းအေရွ႕ဖက္ ပအလဖ တပ္ဖြဲ႔သည္ကမ္းလွမ္းမႈ ဖိတ္စာကိုရရွိ၍ သခင္သန္းထြန္း(ဗကပ ဥကၠဌ) ပ်ဥ္းမနားနယ္ေတာင္ညိဳစခန္းကို သြားေရာက္ခဲ့ေလသည္။ ေတာင္ညိဳစခန္းတြင္ပအလဖႏွင့္ဗကပ တို႔သည္သံုးရက္တုိင္တုိင္ေပါင္းစည္း၍ေအာက္ပါ ေၾကညာခ်က္မ်ား ကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့သည္။
၁။ နယ္ခ်ဲ႕စနစ္ႏွင့္ပေဒသရာဇ္စနစ္တို႔ကိုတိုက္ထုတ္ရန္။
၂။ လူမ်ိဳးတိုင္းကိုယ္တိုင္ျပဌာန္းခြင့္ အခြင့္အေရး ရရွိရန္။
၃။ ဗကပမ်ား ပအိုဝ္းနယ္အတြင္းသို႔ျဖတ္သန္းသြားလာသည့္အခါ ခြင့္ျပဳမႈ ရၿပီး တဖြဲ႔ႏွင့္တဖြဲ႔ အျပန္ အလွန္ကူညီရန္။
၄။ ပအမဖ ႏွင့္ ဗကပ သည္ မဟာမိတ္အၿမဲတမ္းျဖစ္တည္ရန္။
၅။ ပအိုဝ္းေဒသသည္အေနာက္ဖက္ေပါင္းေလာင္းျမစ္၊ ေတာင္ဖက္ကရင္နီနယ္စပ္ေျမာကက ဒုဠဝတီေဇာ္ဂ်ီျမစ္အထိ အေရွ႕ဖက္ကြန္ဟိန္းနယ္စပ္အထိ နယ္ေျမသတ္မွတ္ခ်က္ကို သေဘာတူသည္။
ကြန္ဖရဲင့္ျပဳလုပ္ျခင္း
(၁၉၅၃)ခုႏွစ္၊ဇြန္လ()ရက္ေန႔ေျမာင္းျမခရိုင္ ဝါးခယ္မၿမိဳ႕နယ္တြင္ရွိေသာ ပဲခူးရိုးမေတာင္ေၾကာ  အနီးတြင္ ကရင္(ေကအဲန္ယူ) မွ ျပဳလုပ္သည့္ ကြန္ဖရဲင့္ညီလာခံမွစ၍ ေထာင္ ၿမိဳ႕ ကြန္ ဖရဲင့္ဟုအမည္တြင္ လာသည္။ ပအိုဝ္းအပါအဝင္ကရင္မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားျဖစ္ေသာ ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားအားလံုးညီလာ ခံသို႔တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ေထာင္ၿမိဳ႕ကြန္ဖရဲင့္တြင္ရွိ(ေကအဲန္ယူ)တို႔သည္ပထမလမ္းစဥ္ကိုအမ်ိဳးသားလမ္း စဥ္ခ်မွတ္၍ ဒုတိယလမ္းစဥ္ကိုလူမႈအဆင့္အတန္းျမွင့္မားေရးလမ္းစဥ္ကိုခ်မွတ္ခ့ဲသည္။ ေထာင္ၿမိဳ႕ကြန္ဖရဲင့္ အတြင္းရွိ ခ်မွတ္ေပးခဲ့ေသာ ကရင္ဇံု၊ ကရင္နယ္ေျမ (၁၁) ေနရာမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။
ဇံု () ဟသၤာတ - ပုသိမ္
ဇံု () မအူပင္ေျမာင္းျမ
ဇံု () ဟံသာဝတီျပည္
ဇံု () အင္းစိန္ ဟံသာဝတီ
ဇံု () ေမာ္လၿမိဳင္ သထံု
ဇံု () ပဲခူး ေတာင္ငူ
ဇံု () ထားဝယ္ ၿမိတ္
ဇံု () မႏၱေလး သာစည္
ဇံု () ေျမၿမိဳ႕
ဇံု (၁၀) ကရင္နီနယ္
ဇံု (၁၁) ပအိုဝ္းဇုံေတာင္တန္းသားေဒသ တို႔ျဖစ္သည္။
ဇံုအမွတ္()သထံုနယ္သည္ယခင္ကပအိုဝ္းလူမ်ိဳးတို႔တည္ေထာင္ေနထိုင္ခဲ့ေသာၿမိဳ႕ျဖစ္၍ ပအိုဝ္းဇံု အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးရန္ကို ကရင္မ်ားက သေဘာမတူသည့္အေၾကာင္း ျဖားဗြာဦးလွေဖကိုယ္တိုင္ရွင္းျပခဲ့၍ သိခဲ့ရသည္။  ေဝင္ေထာင္ကြန္ဖရဲင့္တည္ေထာင္ၿပီးေနာက္တြင္တစ္ခ်ိဳ႕လူမ်ိဳးစု ဒုတိယလမ္းစဥ္ကိုက်င့္သံုး၍ တစ္ခ်ိဳ႕လူမ်ိဳးမ်ားမွာ ပထမလမ္းစဥ္ကိုျပန္၍က်င့္သံုးၾကသည္။ (အမ်ိဳးသားေရးလမ္းစဥ္အတြက္ ကရင္ အခ်င္းခ်င္း သေဘာထားကြဲလြဲၾက၍ ေကအဲန္ယူတပ္ဦးႏွင့္(ေကအဲန္ယူ)ပါတီႏွစ္ျခမ္းကြဲခဲ့ရသည္။
ဒလညတ
(၁၉၅၆)ခုႏွစ္တြင္ ေကအဲန္ဒီအို(ယခုေကအဲန္ယူ)ဦးေဆာင္၍ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေသာဒီမိုကရက္တစ္ လူမ်ိဳးစု မ်ားညီညြတ္ေရးတပ္ဦး(ဒလညတ) ပါဝင္ေသာ အဖြဲ႔မ်ားမွာ ေကအဲန္ဒီအို(ကရင္)၊ေကအဲန္ပီပီ(ကရင္နီ) ပအလဖ(ပအိုဝ္းအမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႕) အဲမ္အဲန္ဒီအို(မြန္ျပည္သစ္အဖြဲ႔) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
အဖြဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ
၁။ တိုင္ရင္းသားလူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းစည္းလံုးညီးညြတ္ေရး
၂။ လူမ်ိဳးတိုင္းတန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရရွိေရး
၃။ မဟာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒတိုက္ဖ်က္ေရးစသည္တို႔ျဖစ္သည္။  သကၠရာဇ္ (၁၉၅၈)ခုႏွစ္၊ ေမလ () ရက္ ေန႔ပအလဖ အဖြဲ႔သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူၿပီးေနာက္ပိုင္း ဒလညတ သည္လည္း ၿပိဳကြဲသြားခဲ့သည္။

တရုတ္ျဖဴမ်ားတိုက္ထုတ္ျခင္း
သကၠရာဇ္ (၁၉၅၀/၅၃) ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ဲင္နရယ္လီမီ ဦးေဆာင္ေသာ ျပည္ပတရုတ္ျဖဴတပ္မ်ားသည္ မိုင္တံု၊မိုင္ဆတ္၊မိုင္ေမာႏွင့္ပင္ယန္ေဒသမ်ားမွဝင္ေရာက္လာၿပီးပအိုဝ္းေဒသမ်ားျဖစ္ေသာကန္တူးႀကီး၊ ကန္ တူးငယ္၊ စေလာင္းေဒသမ်ားအတြင္းသို႔ဝင္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္နယ္ခ်ဲ႕လာသျဖင့္ ပအလဖႏွင့္ျပည္ေထာင္စု တပမေတာ္(အစိုးရတပ္)တို႔သည္အျပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးေခတၱနားလည္မႈယူ၍ပူးေပါင္းလက္တြဲကာ တရုတ္ ျဖဴတို႔ကို ျပန္လည္ေမာင္းထုတ္၊ တိုက္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူျခင္း
သကၠရာဇ္(၁၉၅၇/၅၈)ခုႏွစ္တြင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရယူျခင္းသည္ ကမာၻ႔အေျခအေနႏွင့္ျပည္တြင္း အေျခ အေနအရျပည္သူ႔ဆႏၵမ်ားသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္ႀကိဳေနၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ပအလဖ ပေဒသရာဇ္ဆန္႔က်င္တိုက္ဖ်က္ေရးအဖြဲ႔သည္(၁၉၅၈)ခုႏွစ္၊ ေမလ()ရက္ေန႔တြင္ အမ်ားနည္းတူၿငိမ္းခ်မ္း   ေရးယူခဲ့သည္။အင္းသားေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔ ဆရာညြန္႔ႏွင့္ ဗိုလ္ၿမိဳင္(ယခု ပီအဲန္အို နာယက) တို႔သည္လည္း ပူးေပါင္း၍ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပဳလုပ္သည့္အခမ္းအနားတြင္ ျဖားဗြာဦးလွေဖ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခ်န္ဇံု၊ ဆရာညြန္႔၊ ဗိုလ္ၿမိဳင္ တို႔မိန္႔ခြန္းကိုယ္စီေျပာၾကားခဲ့သည္။ (၁၉၅၉)ခုႏွစ္၊မတ္လ(၂၂)ရက္ေန႔တြင္ပအမဖတတိယအႀကိမ္ ျပည္လံုး ကြ်တ္ ညီလာခံတြင္ညီလာခံေနာက္ဆံုးေန႔၌ျဖားဗြာဦးလွေဖသည္ရွမ္းျပည္နယ္ရွိေစာ္ဘြားမ်ားသည္ မၾကာမီ အာဏာစြန္႔လြတ္ေတာ့မည္အေၾကာင္းကို မဂၤလာသတင္းအျဖစ္တင္သြင္းခဲ့သည္။ ေထာက္ခံသူမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ခ်န္ဇံုျဖစ္သည္။
ဥပေဒေဘာင္အတြင္းမွ လႈပ္ရွားမႈမ်ား
ပအိုဝ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား သိပၸံနည္းက် စိုက္ပ်ိဳးေရးပညာမ်ား စိတ္ဝင္တစားသည့္ ႏိုင္ငံအတြက္ (၁၉၅၉)ခုႏွစ္တြင္ေနာင္မြန္ အေရွ႕ဘက္ေနာင္ခမ္း ဥယ်ာဥ္ကိုတည္ေထာင္ေပးခဲ့သည္။ ေနာင္ခမ္း ဥယ်ာဥ္ တြက္ကုလမၼဂၢဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအစၥေရးႏိုင္ငံႏွင့္ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ရွိေသာ စိုက္ပ်ိဳးေရးပညာရွင္မ်ားသည္ လာေရာက္ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၾကသည္။ (၁၉၆၀) မဲဆႏၵေရြးပြဲတြင္ ျဖားဗြာဦးလွေဖ အပါအဝင္  ျဖားဗြာ ဦးျဖဴ၊ ျဖားဦးေက်ာ္စိန္ တို႔ပါလီမန္အမတ္ျဖစ္လာၾကသည္။ (၁၉၆၀) ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ (၁၀)ရက္ေန႔တြင္ လြတ္ေတာ္တရားေရးဝန္းႀကီးဦးေအးေမာင္ ေခါင္းေဆာင္ေသာဥပေဒျပင္ဆင္ေရးေကာ္မတီ (၂၉)ေယာက္ တြင္ျဖားဗြာဦးလွေဖလည္းပါဝင္ေလသည္။ (၁၉၆၁)ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ(၂၂)ရက္ေန႔ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပေသာ ေစာ္ဘြားမ်ားဦးေဆာင္ေသာစည္းေဝးပြဲမ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ေကာ္မတီအဖြဲ႕ဝင္တြင္ျဖားဗြာဦးလွေဖႏွင့္အတူ ျဖားဗြာဦးျဖဴ၊ ျဖားဦးေက်ာ္စိန္ ပါဝင္ေလသည္။ (၁၉၅၉)ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္သထံုခရုိင္တြင္ရွိေသာဦးျဖဴ၊ ဦးစံတင္ တို႔ေခါင္းေဆာင္ေသာ ပအမဖ အေနျဖင့္ ေတြ႔ဆံု ေစ့စပ္၍ ပအိုဝ္းအဖြဲ႔ႏွစ္ဖြဲ႔ (ေအာက္ျပည္)သည္ သင့္ျမတ္ေသြးစည္းခဲ့ၾကသည္။ (၁၉၆၀) ႏိုဝင္ဘာ () ရက္ ေန႔တြင္ ရွမ္းျပည္တြင္လႈပ္ရွားေသာ ပအမဖ အဖြဲ႔ဝင္ ျဖားဗြာ ဦလွေဖ၊ ျဖားဗြာ ဦးျဖဴ ႏွင့္ ဦးေက်ာ္စိန္တို႔သည္ ဖက္ဒရယ္မူအတြက္လႈပ္ရွားမႈတြင္ပါဝင္ေလသည္။ (၁၉၆၃)ခုႏွစ္ဇူလိုင္လ(၂၀)ရက္ေန႔တြင္ ျဖားဗြာဦးလွေဖ ဦးေဆာင္ေသာ လူမ်ိဳးေပါင္းစံုေကာ္မီတီထဲတြင္ ျဖားဗြာဦးလွေဖသည္ (ဥကၠဌ) ျဖစ္ၿပီး အတြင္းေရးမွဴးမွာ မန္းဒါဝိတ္(ကရင္လူငယ္အဖြဲ႕)ျဖစ္သည္။ အဖြဲ႔အစည္းထဲတြင္ ပအိုဝ္း၊ မြန္၊ ရွမ္း၊ကရင္၊ရခိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖစ္သည္။
ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားမွာ-
() လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ေသြးစည္းညီညြတ္ေရး
() လူမ်ိဳးတိုင္း ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ရရွိေရးတို႔ျဖစ္သည္။
လူမ်ိဳးေပါင္းစံုေကာ္မတီဥကၠဌ ျဖားဗြာလွေဖ ဦးေဆာင္မႈေအာက္တြင္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစံု၏ ညီညြတ္ေရးကိုေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ၁၉၆၃-ခုႏွစ္ဇြန္လ(၂၆)ရက္ေန႔တြင္ တိုင္းရင္း သား ေကာ္မတီကိုဖြဲ႕စည္းသည္။  ဥကၠဌမွာျဖားဗြာလွေဖ ျဖစ္ၿပီး အတြင္းေရးမွဴးမွာ ဗိုလ္ျမ ေသြး ျဖစ္သည္။
ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားမွာ
၁။ ပေဒသရာဇ္စနစ္ႏွင့္ နယ္ခ်ဲ႕စနစ္ကိုဆန္႔က်င္ေရး
၂။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ေရးတို႔ျဖစ္သည္။
တိုင္းရင္းသားေကာ္မတီဥကၠဌျဖားဗြာလွေဖ၏ဦးေဆာင္မႈေအာက္တြင္()ခရိုင္ဆႏၵျပပြဲကို ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕၌က်င္းပရာ လူထုအင္အား()သိန္းေက်ာ္တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေခါင္းေဆာင္ ဆရာသခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းႏွင့္ျဖားဗြာလွေဖတို႔မိန္႔ခြန္းမ်ားေျပာၾကားခဲ့သည္။ျဖားဗြာလွေဖသည္(၁၉၆၄)ခုႏွစ္တြင္ အစိုးရ ၏ဖမ္းဆီးျခင္းခံရၿပီး(၁၉၇၁)ခုႏွစ္တြင္ရန္ကုန္ေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္လာသည္။ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္မွ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမမွ ျပန္ထြက္လာခဲ့ၿပီး ရွမ္းျပည္လူမ်ိဳးေပါင္းစံုလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ဦး “ S.S.N.L.F” ဥကၠဌ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။  အတြင္းေရးမွဴးမွာျဖားတန္ေအာင္ခမ္းထီ(ယခု P.N.O ဥကၠဌ) ျဖစ္ သည္။ ၁၉၇၄ခုႏွစ္၊စက္တင္ဘာလ(၂၆) ရက္ေကာဇာသကၠရာဇ္ (၁၃၃၇)ခုႏွစ္၊ ေတာ္သလင္း လဆုတ္ () ရက္ အသက္(၆၆)ခုႏွစ္တြင္ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္ပန္တြန္ရြာ၌ဘဝတပါးသို႔ကူးေျပာင္းသြားသည္။ သကၠရာဇ္ (၂၀၀၂)ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ(၁၁)ရက္ေန႔သည္ ပအိုဝ္းေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားဆန္႔က်င္ခဲ့ေသာပေဒသရာဇ္စနစ္ သည္ႏွစ္(၅၀)ျပည့္ေရႊရတုေန႔ျဖစ္သည္။ ပေဒသရာဇ္ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ေရးကာလတြင္ စိတ္ဓါတ္အင္အား တက္ၾကြစြာပါဝင္ခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားျဖားဗြာလွေဖ(ေခၚ)ေက်ာင္ပႏၱိ၏ အတၳဳပတိၱ အက်ဥ္းသည္ အနာဂတ္လူငယ္မ်ားေလ့လာေဆာင္ယူႏိုင္ရန္အတြက္ဂုဏ္ယူစြာျဖင့္ တင္ျပအပ္ပါသည္။
က်မ္းကိုးယူ
၁။ ကိုယ္ေတြ႕ပင္လံု                         - ဦးေဖခင္
၂။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒုတိယတြဲ                             - ေဒါက္တာေဒၚျမင့္ၾကည္
၃။ ညီညြတ္ေရး အေရးေတာ္ပံု              - စံေအာင္
၄။ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး တတိယတြဲ             - ဦးေက်ာ္ဝင္း၊ ဦးျမဟန္၊ ဦးသိန္းလိႈင္
၅။ ျဖားဗြာလွေဖ                              - ေဒါ့နယ္ေဖး (ေျပာခဲ့မယ္)
၆။ ဦးခင္ေမာင္            -ျဖားဗြာလွေဖေမြးစားသား(ယၡဳဦးဇင္းႀကီး မႈလမင္းကြန္း       ေက်ာင္းစဝ္စံထြန္းေစ်းအေရွ႕) ေျပာျပ
ရ။ ဦးလွေဖ အတၳဳပတိၱ                      - လက္ႏွိပ္စက္မႈက်မ္း (ခြန္ေမာင္ေလး- ေတာင္ႀကီး)





























































                            
                
                   
                   




















                  
            
            
                         
                        


















No comments:

Post a Comment